
Ofte stilte spørsmål om modernisering av Folkeregisteret
Vi i TietoEVRY gjør nå nødvendige tilpasninger til det moderniserte Folkeregisteret (FREG) og hjelper deg med overgangen fra Det sentrale Folkeregisteret (DSF). Her finner du svar på de vanligste spørsmålene som vi får om dette temaet.
Opplysninger fra Folkeregisteret er en helt sentral kilde for personopplysninger for mange offentlig og private virksomheter over hele landet. Vi kan levere både gamle og nye formater, alt tilpasset dine behov.
Flere nye løsninger for det Moderniserte Folkeregisteret er under utvikling og vil tilbys våre kunder etter hvert som disse blir ferdige. Mer informasjon om dette vil bli lagt ut her på infotorg, og formidlet via våre nyhetsbrev.
Her finner du spørsmål og svar om det Moderniserte Folkeregisteret (FREG)
Vi får mange spørsmål rundt overgangen fra gammel til nytt register. Du finner svar på de vanligste spørsmålene under «Hva lurer du på?», på vår Kundeservice-side i topp menyen.
Eksempel på spørsmål som mange har stilt til oss:
- Hva betyr moderniseringen av Folkeregisteret i praksis?
- Hvordan får man tilgang til modernisert Folkeregister?
- Hva er forskjellen mellom gammelt og nytt Folkeregister?
- Skal Kommunenes Sentralforbund (KS) overta oppslag mot det moderniserte Folkeregisteret for kommunesektoren, og hva skjer med infotorg?
Du finner også mer informasjon om det moderniserte Folkeregisteret (FREG) i disse artiklene:
- Web-oppslag og integrasjon mot modernisert Folkeregister
- Tilgang til folkeregisterinformasjon for kommuner
- Modernisert Folkeregister
- Covid-19 vaksineringslister med telefonnummer for kommuner
Vi hjelper deg
Har du andre spørsmål eller trenger hjelp med tilgang til det moderniserte Folkeregisteret? Ta gjerne kontakt med våre rådgivere så hjelper vi deg!
Vil du vite mer om Folkeregisteret?
TietoEVRY er leverandør av informasjon fra Folkeregisteret for Skatteetaten. Her finner du juridisk informasjon om personer i Norge.
Les mer og bestill